40. Papryka sałatka

Dziś trochę z innej beczki, a właściwie słoja. Parę dni temu znalazłam przepis na sałatkę paprykowo - pieczarkową z cebulą w zalewie słodko - kwaśnej. Kupiłam składniki, jest po 23-00 i już gotowe. Wyszło mi 5 średnich słoików i 2 litrowe. Teraz najlepsza pora na paprykę! Robi się bardzo łatwo!

Podaję przepis-
1,5 kg pieczarek
1,5 kg papryki czerwonej
1,5 kg cebuli
2 łyżki stołowe soli
zalewa-
1 szkl octu
1 szkl oliwy
1 szkl cukru
1 łyżka stołowa soli



wykonanie-
1) pieczarki obrać, pokroić w paski (ja pokroiłam w plasterki)
2) zagotować wodę, gdy zawrze - wyłączyć. Do wrzątku wrzucić pieczarki i zostawić na 15 minut. Przecedzić, ostudzić. 
3) paprykę pokroić w paski
4) cebulę pokroić w półtalarki
5) papryka + cebula + pieczarki dać do miski, posypać 2 łyżkami stołowymi soli, by puściły sok i zostawić na 1 godzinę.
6) po godzinie warzywa z sokiem włożyć do dużego garnka i dodać składniki zalewy, wymieszać. Doprowadzić do wrzenia i gotować 5 minut.
7) wkładać gorące do wyparzonych słoików, zaraz zakręcać. Odstawić do góry dnem do ostygnięcia. Nie trzeba pasteryzować (całe szczęście, bo już się trochę zmachałam).
koniec
życzę smacznego, Krista
ps. i wcale ze mnie żadna kucharka, ale czasem lubię coś nowego sobie wypraktykować, he, he...
i wzorek dla fanów krzyżyka




Komentarze