95b. Dywan okrągły melanż niebieski

    Już od dawna myślałam jak tu zrobić okrągły dywan, by umilić sobie życie i ocieplić podłogę. Nie bardzo wiedziałam jakim wzorem by to zacząć i ostatnio natchnęło mnie.... Odkrycie na miarę atomu ;)) - przecież można zrobić dywan wg wzoru na okrągłą serwetkę, byle tylko nie zbyt ażurową! 
Przekopałam moje gazetki z serwetkami, dopasowałam kilka wzorów i do dzieła. Można zrobić dywan ze sznurka, z taśmy Zpagetti albo domowym sposobem z bawełnianych włóczek i tasiemkowej (a takie właśnie jeszcze miałam w moich zbiorach). Już kiedyś pisałam o tym, że czasem żal wyrzucić jakąś ciekawą włóczkę, która na pierwszy rzut oka do niczego nie pasuje, a potem jest jak znalazł!


Taki dywan w odcieniach niebieskich i jagodowych wymarzyło sobie moje dziecię. Wzór z serwetki, szydełko grube nr 10 (ale mam zamówione 12 też ), nici bawełna i tasiemkowa włóczka. Nici po trzy, cztery - by oczka się dobrze układały na szydełko. Można dowolnie powiększać dywan, ten ma 120 cm średnicy. I gotowe. 



Życzę owocnej pracy dywanowej, pozdrawiam cieplutko - Krista
 

Komentarze