1e. Płaszczyk szydełkowy dla dziecka

Ten płaszczyk zrobiłam szydełkiem. Potrzeba trzy motki włóczki, ja zrobiłam z akrylowej, szydełko nr 4. Początek to zwykły łańcuszek, który potem dzielimy na tył, przód i dwa rękawy. Nabrałam 82 oczek łańcuszka i zaznaczyłam oczka, w których robótka rozszerza się na rękawy, przód i tył. Tu podzieliłam 15 o. na lewy przód, 13o. na rękaw, 26 o. na tył, 13o. na drugi rękaw i 15o. na prawy przód. Wykonywać wg schematu.
W 8 rzędzie rozdzielam rękawy od przodu i tyłu, zrobię je w drugiej kolejności. Teraz słupkami bez dodawania robię razem przód z tyłem - 34 rzędy po 114 słupków.
Potem przerobić na prosto każdy z rękawów - słupkami - tu 25 rzędów po 30 słupków. Rękawy potem zaszyć na bokach.
Na kapturek nabrałam 61 o. Zrobiłam słupkami 18 rz, złożyłam na pół i zszyłam. Na koniec obrębić np. wachlarzykami, przyszyć guziki.
 Sweter ma rozmiary - długość 50cm, szerokość 38cm, rękaw długość 38cm, dla trzyletniego dziecka na 115 cm wzrostu.
To mój pierwszy płaszczyk, pierwszy raz zrobiłam go z tego schematu i myślę, że dacie radę :)
Pozdrawiam cieplutko, Krista :)
Pozdrowienia i ucałowania dla wszystkich kochanych Babć i Dziadków












wzór na sweterki i sukienki dla dzieci


Komentarze