12F Jak zrobić - sukienka dziecięca z falbankami - cz1

Sukienka na szydełku.nr 4 i 5.
Włóczka - bawełna i akryl.
Dekolt. Robimy łańcuszek - 14,17, 28, 17, 14 - razem 90 oczek. W internecie znalazłam różne tabelki dotyczące ilości nabieranych oczek w zależności od rozmiaru sukienki i wieku dziecka. Kilka razy prułam zanim zdecydowałam się na tyle oczek. 28 to przód, dwa razy po 14 to tył, dwa razy po 17 to rękawy.
W pierwszym rzędzie oddzieliłam te partie słupków dwoma oczkami łańcuszka, na narożnikach. W następnych rzędach robimy na tych łanuszkach 1 słupek, 2 o łańcuszka i 1 słupek, jeśli ma być szersza robótka to robimy po 2słupki przedzielone 2 o łańcuszka ( tu zaczęłam dodawać po 2 od 9 rzędu). W 11 rzędzie połączyłam razem tył, zamknęłam rękawy, w 12 do 20 robiłam dalej prosto, tylko zmieniłam w 20 rz kolor, by oddzielić stanik od spódniczki. w 21 rz nabieram o na falbankę. Szydełko nr 5. Zmieniłam kolor włóczki, zaczęłam z boku pod rękawem, pomiędzy 4 a 5 słupkiem robię wachlarzyki 3 słupki, 2 o łańc, 3 słupki - 3 rzędy. Potem 3 rzędy zwiększam wachlarzyki na 4-2-4, potem 3 rz 5-2-5 a następny rząd 6słupków, pikotek, 6słupków. Pierwsza falbana z trzech gotowa. cdn...
Pozdrawiam , Krista :)




Komentarze