40F. Jak zrobić kocyk babuni - kolory na czarnym tle

 Koc z kwadratów babuni krok po kroku.

 Na koc o rozmiarze 140 x 160cm przygotować ok 1,5 kg włóczki i szydełko nr 5 lub 6. Lubię do koca używać nici z akrylu Kotek, 100g/300m. Koc można składać z kwadratów bez tła, po prostu łącząc jeden z drugim bezpośrednio, ale ja wolę dodawać tło - może być czerwone, brązowe, czarne lub białe. Tu na tło ze cztery motki czarnego, reszta ok 10 motków na kwadraty. Na ten koc zrobiłam 9x8 czyli 72 kwadraty, każdy kwadrat po 5 rzędów. Gdy mam już pojedyncze kwadraty - układam je ze sobą na podłodze, by dopasować kolory. Gdy już do siebie pasują, czarnym kolorem łączę je ze sobą. Tu są różne techniki, można każdy osobno kwadracik połączyć z drugim  i uciąć nitkę lub można połączyć cały rząd i dopiero uciąć nitkę. Dotąd robiłam pojedynczo, ale nauczyłam się łączyć jeden rząd i też jest ok.

W sumie każdy kwadracik jest oddzielony dwoma rzędami czarnego tła. Łączenie - trzy słupki wachlarzyka , szydełkiem zahaczam nić na tej samej wysokości pomiędzy dwiema grupami wachlarzyków z drugiego kwadratu i znowu wykonuję trzy słupki wachlarzyka w pierwszym kwadracie - narysowałam schemat, może coś ułatwi :)... Na koniec obrębiam wachlarzami dookoła cały koc, można zmieniać dowolnie kolory, wykonywać jakieś wzory jak wola, ostatni rząd to innym kolorem trzy oczka łańcuszka i półsłupek, na rogu - półsłupek, trzy oczka łańcuszka i znowu w to samo oczko półsłupek i wychodzi ładna pętelka na rogu koca. Koc zajmuje mi dobry miesiąc pracy... Można łączyć oczywiście dowolne rodzaje włóczek, choć nie polecam tych zbyt mechatych, ważne jest by miały zbliżoną grubość nici, by kwadraty były takiej samej wielkości.

Życzę miłej pracy, pozdrawiam cieplutko, Krista.

 











 

Komentarze