7H. Jak zrobić poncho na szydełku - to proste!

Potrzeba około 1000m włóczki, ja do tego poncho wykorzystałam trzy motki DMC BRIO, każdy po 345m i szydełko nr 5. Robimy prostokątny szal, dowolnym wzorem, ja wybrałam sobie wachlarze. Szal ma rozmiary 50 cm na 2m, jeżeli chcemy duże poncho to szerokość 70-80cm. Można je też powiększyć na końcu po zszyciu, dodając parę rzędów bordiury na dolnym brzegu (ja dodałam 7 rz kratki).

Gdy mamy prostokąt, zszywamy go przykładając jeden wąski brzeg do początku długiego (patrz wzór). 

Poncho można zrobić na kilka sposobów, ten jest łatwy. Można też robić od dekoltu rozszerzając po skosie robótkę, można też zszyć z dwóch takich samych prostokątów - wtedy i przód i tył są równe. W  tej narzutce przód jest krótszy i wygląda jak prostokąt, a tył układa się jak trójkątna chusta. 

Życzę przyjemnie spędzonego czasu przy tworzeniu wiosennego poncho, KristaP



 




Komentarze