28H. Jak zrobić - golf i czapka niebieski komplet na zimę.

 Golf i czapkę z podwójnej nitki akrylu, ponad 300g.

Wykonanie: na golf nabrałam 82 oczka drutami z żyłką nr 8 i zrobiłam 30 rz ściągaczem o brzegowe (4 prawe, 4 lewe) oczko końcowe brzegowe. Zmieniłam druty nr 10 i wyrobiłam warkocze na prawych o ściągacza 2x2, zawinięcie co 10 rz (tu mam 4), w trakcie robótki rozszerzałam golf, dodając po drugim zawinięciu ( 40 rz)  5 o prawych w co drugi prawy ściągacz (lewa strona robótki) i po 3  zawinięciu (50 rz) znowu 5 o prawych równomiernie w co drugi ściągacz, prawy, w którym były 4 oczka. Przed ostatnim zawinięciem warkocza mam łącznie 92 o. Potem wykonuję już tylko pół długości warkocza i robię 6 rz same prawe oczka - francuski i w 70 rz zamykam.

Czapka - podwójną nicią na druty 4,5 nabrałam 80 oczek. Ściągacz podwójny 2x2, 10 rzędów i zmieniam druty na 5,5 i w 31 rz zaczynam gubienie oczek, robię razem na prawo 7 i 8 oczko, 6 o przerwy i znowu razem 7 i 8 itd. Jeden rzad przerabiam jak leci i w następnym znowu gubię oczka 6 i 7 razem, 5 o przerwy i znowu 6 i 7 razem. Robię jeszcze 10 rz, gubię co 4 oczko co 2 rząd, w ostatnim rzędzie zamykam pozostałe oczka, łączę brzegi czapki, chowam nitki, gotowe.

To jest ogólny opis, może niezbyt dokładny, ale często improwizuję i zmieniam po swojemu coś w trakcie robótki. Dlatego przyglądajcie się jej w trakcie pracy i korygujcie tam gdzie trzeba.

Pozdrawiam, życzę pięknych zimowych ciepłych dzianin, K 


 


 


 


 

Komentarze